آزمون آمادگی جسمانی و پایش سلامت آتش نشانان زاهدان در مجموعه ورزشی شهرداری‌ برگزار شد.

خسرو سراوانی رئیس سازمان آتش نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری زاهدان در مراسم برگزاری آزمون آمادگی جسمانی و پایش سلامت آتش نشانان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،   هدف از برگزاری این تست را سنجیدن میزان آمادگی جسمانی پرسنل و برنامه ریزی هدفمند برای ورزش و آمادگی جسمانی آتش نشانان برشمرد.

سراوانی افزود : به همین منظور در جهت ارتقاء توان عملیاتی کارکنان شاغل در سازمان آتش نشانی آزمون آمادگی جسمانی، عملیاتی و پایش سلامت آتش نشانان به صورت دوره ای هر ۶ ماه در این سازمان برگزار می گردد که در این ارزیابی ها کلیه آتش نشانان با انجام تست های ورزشی، استقامتی و سرعتی مورد ارزیابی قرار می گیرند .

حاج محمد رضا کوچکزائی رئیس کمسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر زاهدان  تحقق این امر را برای سایر استان‌های کشور ضروری خواند و افزود: هر چند هر یک از سازمان‌های آتش نشانی در کشور فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهند ولی لازم است برای بالا بردن سطح آمادگی جسمانی، تست‌های بدنی و ارزیابی بدنی آتش نشانان نیز ملاک عمل کاری‌شان قرار گیرد تا با بالا بردن این بعد بتوانند به نحو احسن در عملیات ها به شهر و شهروندان خدمات ارائه دهند.

محمد رضا کوچک زائی که شخصا برای بازدید از این آزمون حضور یافته بود در سخنانی  ضمن تشکر از ریاست سازمان و برگزار کنندگان، آمادگی جسمانی آتش نشانان را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد ورزش بخشی از کار آتش نشانان است و ایشان باید هر روز برنامه ورزشی داشته و آمادگی خود را در بالاترین حد ممکن قرار دهند .

پس از آن برنامه تست آمادگی عملیاتی ، جسمانی برای پرسنل برگزار شد و توان جسمانی خود را به محک آزمایش سپردند . تیم داوری و برگزاری مسابقات از پرسنل سازمان انتخاب شده بود و سازمان اورژانس ۱۱۵ زاهدان ،بیمارستان نبی اکرم و سازمان ورزشی و تفریحات سالم با این تیم همکاری داشتند .

این رقابت ها به این شکل برای اولین بار برگزار شده که امید است در آینده شاهد برگزاری آن در سطح استان باشیم .

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار